ProAgria Keskusten Liiton hallituksen kannanotto - Maatilojen maksuvalmiudelle vuosi on haasteellinen, mutta voitettavissa

03.02.2015

KANNANOTTO 3.2.2015

Maatiloille alkanut vuosi tulee olemaan maksuvalmiuden ja talouden hallinnan kannalta haasteellinen. Tilanteeseen ovat vaikuttaneet markkinoiden aiheuttamat tuottajahintamuutokset ja tukijärjestelmien uudistuminen.

Otamme kantaa viljelijöiden tukalaan taloudelliseen tilanteeseen siten, että tulemme valjastamaan kaiken osaamisemme asian eteen sekä tekemisessä että vaikuttamisessa ja laitamme toiminnassamme etusijalle asiakkaidemme taloudellisten haasteiden voittamisen. Kokemustemme mukaan lähes jokaisella tilalla on parantamisen varaa. Parhaat käytännöt ja niiden jakaminen on erityisesti sitä, mitä voimme tarjota.

Tehtävämme on auttaa viljelijöitä menestymään. ProAgrialla on osaamispääomaa, jota kannattaa hyödyntää. Tilanne on vakava ja vaatii laajaa yhteistyötä toimialalla, kertoo ProAgria Keskusten Liiton hallituksen puheenjohtaja Juha Korkeaoja Liiton hallituksen kannanottona.

Lisätietoja

Juha Korkeaoja, hallituksen puheenjohtaja, ProAgria Keskusten Liitto, 050 511 3053, juha.korkeaoja@gmail.com

Juha Nuutila, toimitusjohtaja, ProAgria Keskusten Liitto, 020 747 2403, juha.nuutila@proagria.fi

Asiantuntijat

Hae asiantuntijaa

Kaikki asiantuntijat

• Sähköinen kasvinsuojelututkinto nyt verkossa
    Maksa verkossa, suorita sähköisesti ja hyväksytyn suorituksen jälkeen todistus heti sähköpostiisi
  • Tilaa palvelu
    Hyödynnä osaamisemme johtajuuteen, tuotantoon ja yritystoiminnan kehittämiseen liittyvissä ratkaisuissa.